Bijna elke bestuurder kan zelf de airconditioning van zijn auto vullen. Hiervoor heb je een geschikte aircovat nodig. Dit betekent dat je geen autowerkplaats hoeft te bezoeken en geen hoge kosten hoeft te maken voor het bijvullen van de airconditioning in je auto. Hoe werkt het zelf bijvullen van de airconditioning van de auto? Wat zijn de kenmerken van de speciale aircogas?
Aircogas voor auto’s
Een betrouwbaar koelmiddel voor de airconditioning van de auto werkt lange tijd uitstekend. Het bevat natuurlijke koolwaterstofgas, dat veilig is voor de auto en het milieu. Daarnaast bevat het DYE, een kleurstof die helpt eventuele lekkages in het systeem te detecteren met behulp van een UV-lamp. Wat zijn de voordelen van het aircogas voor auto’s? De belangrijkste voordelen voor de gebruikers zijn:
ā¢ Snelle vulling van het systeem in enkele minuten
ā¢ Volledige veiligheid voor de auto en de omgeving
ā¢ Effectiviteit en efficiĆ«ntie van het aircogas
ā¢ Niet giftig ā geen risico op corrosie van de airconditioningonderdelen in de auto
ā¢ Uitstekende kwaliteit en betrouwbaarheid
Deze technologie is ontwikkeld door specialisten in de VS en wordt met succes verspreid over heel Europa. Tot nu toe zijn er geen klachten geweest over de werking van het aircogas. Bij de bestelling krijg je een handleiding, een paar handschoenen en een diagnostisch schema. Het koelmiddel zorgt voor een efficiƫnte werking van het koelsysteem van je auto. Het voorgestelde gas voor de airconditioning van de auto zorgt voor een gemakkelijke en veilige vulling en het functioneren van het hele systeem! Het is dus niet verwonderlijk dat steeds meer bestuurders ervoor kiezen om zelf de airconditioning van hun auto bij te vullen met een aircovulset.
Zelf de airconditioning van de auto vullen
Zoals we al weten, kan elke bestuurder ervoor kiezen om zelf de airconditioning van zijn auto bij te vullen. Hoe voer je deze taak uit? Na ontvangst van het pakket moet je de handleiding zorgvuldig lezen. Schud eerst de bus en sluit deze aan op de vulslang. Start de motor van de auto en zet de airconditioning op de interne recirculatiemodus, met de laagste temperatuur en maximale kracht. De volgende stap is het aansluiten van de slang met de manometer op het lage drukventiel (de bus moet met de ventiel naar beneden worden gehouden). Soms is het nodig om de slang aan te sluiten op het hoge drukventiel, afhankelijk van het bouwjaar en model van het voertuig. Daarna beginnen we de druk in het systeem te meten ā de rode kleur geeft aan dat de druk te hoog is (boven 55 psi), de groene kleur betekent dat de druk in het airconditioningsysteem correct is (tussen 25 en 55 psi), en de witte kleur betekent dat de druk te laag is (minder dan 25 psi). Open de naaldklep op de slang met de manometer en begin met vullen. Het proces eindigt wanneer de manometer een waarde tussen 25 en 55 psi aangeeft, wat overeenkomt met de groene zone. Na deze stappen laat je de auto 20 minuten draaien in de ingestelde modus, en na nog eens twee weken meet je de druk opnieuw.
Hoe lang duurt het vullen van de airconditioning in de auto?
Deze taak zou niet langer dan tien minuten moeten duren. Als je voor het vullen van de airconditioning kleine lekkages wilt verhelpen, gebruik dan een speciale afdichter. Vergeet niet dat de airconditioning in de auto helpt om de temperatuur en vochtigheid binnenin comfortabel te houden. Het werkt door middel van een koelcyclus, waarvan het koelmiddel het belangrijkste onderdeel is. Natuurlijke lekkages en kleine scheuren zorgen ervoor dat het koelmiddelniveau daalt, waardoor het bijvullen noodzakelijk wordt. Wanneer moet de airconditioning in de auto worden bijgevuld? Dit hangt af van hoe vaak je het gebruikt, hoe intensief de airconditioning wordt gebruikt en hoe oud het voertuig is. We moeten regelmatig het koelmiddelniveau controleren en het op het juiste niveau aanvullen. Hiervoor gebruiken we een betrouwbare aircovulset, die buitengewoon eenvoudig en efficiƫnt te gebruiken is.